2012
The Visual in Educational Communication
ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁZákladní údaje
Originální název
The Visual in Educational Communication
Název česky
The Visual in Educational Communication
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 18 -21. September, 2012, 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00057620
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
visual acts of meaning; visuality; educational communication; non-verbal communication
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2013 19:25, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
The lecture capitalizes on an ethnographic research of communication in a classroom and it primarily analyses a teacher's movement around the classroom and his/her body language. It describes both individual and objectified gesture components (Wulf, 2010). Primarily, it focuses on the structural effect that a teacher's nonverbal communication has upon the whole teaching process. This is based on an assumption that there is a universal pattern of a teacher's phasing of his/her teaching, where the verbal and nonverbal components are closely connected.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaV |
|