HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj podpory regionálního rozvoje. Regionální studia. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2012, VI., č. 1, s. 2-13. ISSN 1803-1471.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Destinační management jako nástroj podpory regionálního rozvoje
Název česky Destinační management jako nástroj podpory regionálního rozvoje
Název anglicky Destination management as an instrument of the regional development support
Autoři HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Regionální studia, Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2012, 1803-1471.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00061056
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky cestovní ruch; destinační management; regionální politika; destinační společnost; spolupráce
Klíčová slova anglicky tourism; destination management; regional policy; destination management organisation; cooperation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Změněno: 26. 9. 2012 13:18.
Anotace
Předmětem článku je destinační management – specifická forma řízení v oblasti cestovního ruchu, jehož potenciál je v možnostech zajištění efektivního rozvoje regionu (destinace). Článek přibližuje teoretické poznatky o řízení destinace (destinačním managementu) a vyzdvihuje jeho význam z pohledu regionální politiky cestovního ruchu. Základem pro teoretická východiska jsou četné poznatky ze zahraničních regionů především alpských zemí, které jsou současně odrazovým můstkem pro kvalitativní výzkum zaměřený na analýzu institucí (destinačních společností), jež v podmínkách České republiky naplňují principy destinačního managementu. Závěr článku předkládá náměty doporučení na zvýšení efektivity řízení cestovního ruchu v regionech (destinacích) České republiky.
Anotace anglicky
The article is focused on destination management – a specific form of tourism management that has a potential to assure an effective development of tourism. The article explains theoretical background of destination management and highlights its importance from the tourism regional policy point of view. The basis of the theory lies in years of experience of foreign destinations, namely Alpine countries. The foreign experience is a stepping stone for a qualitative research involving the analysis of institutions (destination management organisations) that implement principals of destination management in the Czech Republic. The conclusion of the article brings a certain suggestions to rise the efficiency of destination management in Czech regions.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 19:39