2010
The Teacher's Conception of Project-based Teaching II
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
The Teacher's Conception of Project-based Teaching II
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New Educational Review, TORUN, WYDAWNICTWO ADAM MARSZALEK, 2010, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.040
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00061143
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000280429700003
Klíčová slova anglicky
project; project-based teaching; project-based method; the teacher's conception of project-based teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2020 15:24, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
Project-based teaching has recently become a widely used method of teaching in the Czech Republic. Teachers at all educational levels are talking about project-based teaching. But what is it? This paper offers an interpretation of the results of the research into teaching projects at primary schools. There is a definition of project concepts, project-based teaching and the project-based method, and there is a description of the diverse elements that constitute the teacher's conception of project-based teaching. Some of these will be examined in more detail.