C 2012

Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation

PANČOCHA, Karel

Základní údaje

Originální název

Evaluating Services for Adults with Disabilities through the Concept of Participation

Autoři

PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Pančocha, K., Procházková, L. Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung, od s. 67-73, 7 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00061231

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5848-4

Klíčová slova anglicky

social inclusion; rehabilitation; participation; ICF; adults with disabilities

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 09:36, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Participation is used worldwide in many disciplines as a key indicator of social and community inclusion. It can be a useful tool to measure the outcomes of programs focused on supporting inclusive practices in schools, workplace and other areas of social life of people with disabilities. It is currently most commonly used in rehabilitation research as one of the indicators of successful service delivery. This chapter presents the concept of participation as one way of understanding and measuring inclusion based on the International Classification of Functioning, Disability and Health. It shows its potential use in different disciplines and scientific fields.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání