D 2012

Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi

VOGEL, Radek

Základní údaje

Originální název

Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi

Název česky

Slovesa v databázi CLIL ve srovnání s jinými terminologiemi

Název anglicky

Verbs in the CLIL database: comparison with other terminologies

Autoři

VOGEL, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, CLIL do škol: Sborník konference, od s. 31-37, 7 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00061246

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5938-2

Klíčová slova česky

CLIL; databáze termínů; odborná terminologie; sloveso

Klíčová slova anglicky

CLIL; terminological database; professional terminology; verb
Změněno: 21. 3. 2013 19:15, Mgr. Radek Vogel, Ph.D.

Anotace

V originále

Slovesa nepředstavují významnou složku odborných terminologií a stejně je tomu i u databáze výrazů nasbíraných a přeložených do angličtiny v rámci projektu "CLIL do škol", zaměřeného na zavádění anglické slovní zásoby do výuky odborných předmětů na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. Příspěvek porovnává postavení sloves v obou typech lexikálních sad.

Anglicky

Verbs do not constitute a significant component of professional terminologies. This is also typical of the database of expressions collected and translated into English in the project "CLIL to Schools", focused on introduction of English vocabulary into classes of specialised subjects at lower secondary schools and in corresponding study years of grammar schools. The paper compares the position of verbs in both types of lexical sets.

Návaznosti

CZ.1.07/1.1.00/08.0005, interní kód MU
Název: Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií (Akronym: CLIL do škol)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání

Přiložené soubory

Slovesa_v_databazi_CLIL_-_PAPER_Vogel.doc
Požádat o autorskou verzi souboru