NOVOTNÝ, Petr. Organizační učení : komplexní proces v rukou laiků? In Súčasný stav a trendy inštitucionalizácie edukácie dospelých, Bratislava, 11. 10. 2012. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizační učení : komplexní proces v rukou laiků?
Název anglicky Organizational learning : an all-embracing process in the hands of laymen?
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Súčasný stav a trendy inštitucionalizácie edukácie dospelých, Bratislava, 11. 10. 2012, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00057655
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky organizační učení; profesionalita; řízení; vedení
Klíčová slova anglicky organisational learning; professionalism; management; leadership
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zdeňka Mácková, učo 2295. Změněno: 25. 3. 2013 23:27.
Anotace
Přestože už slovní spojení organizační učení vstoupilo do slovníku andragogiky stejně jako do dalších oborů, nelze přehlédnout, že zde zastupuje rozmanité jevy a reprezentuje různé zájmy. Zdaleka ne vždy je vnímáno jako svébytný jev přizpůsobování organizačního chování prostřednictvím individuálního a skupinového učení. Často je zaměňováno s rozvinutým systémem podnikového vzdělávání, případně je pod touto hlavičkou prezentována manažerialistická legitimizace mocenských zásahů do chodu organizací. Z těchto pojetí vyplývají samozřejmě i jiné nároky na aktéry organizačního učení, především na nositele, zprostředkovatele učení, vzdělavatele a manažery učebních procesů.
Anotace anglicky
Even though the phrase organizational learning entered the vocabulary of many disciplines, including andragogy, one can not omit that the various phenomena and various interests are represented in the concept. Organizational learning is far from being always seen as the phenomenon of adaptation of organizational behaviour through individual and group learning. It is often confused with a system of company training and/or it is used as an instrument of legitimization of power interference in the organizations operation. Organisational learning also arise other demands on the actors of organizational learning, especially on learning agents, educators and managers of learning processes.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:12