2012
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning
Název česky
Raný jazykový rozvoj neslyšících a jeho vztah k výuce cizích jazyků
Autoři
Vydání
Konference Universal Learning Design 2012, 2012
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60202 Specific languages
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
raný jazykový vývoj, mateřský jazyk, výuka cizího jazyka, neslyšící
Klíčová slova anglicky
early language development, mother tongue, foreign language learning, deaf
Změněno: 20. 1. 2020 09:05, doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper deals with the complicated nature of mother tongue of the deaf1 and the impact this has on their foreign language learning. Different approaches to mother tongue acquisition will be summarized, and the influence of age and language input on the process will be explained in the context of the linguistic situation of the deaf who often grow up with two languages. The effect of an already acquired language on learning other languages will also be mentioned. Finally, the paper will relate these issues to the linguistic situation of the deaf and apply its conclusions to teaching foreign languages to the deaf.