k 2012

Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?

ZOUNEK, Jiří a Ondřej BÁRTA

Základní údaje

Originální název

Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?

Název anglicky

Future teachers – the dawn of a "digital generation"?

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej BÁRTA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Kvalita ve vzdělávání, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00061460

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti;osobní učební prostředí

Klíčová slova anglicky

higher education; e-learning; research; study; student; personal learning environment
Změněno: 8. 4. 2013 16:45, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.

Anglicky

The paper presents selected findings from the second stage of a project called "Studying at the Faculty of Arts, Masaryk University in the digital media age", supported from the Grant Fund of the faculty. The findings complement those of the previous 2010 project and are a significant contribution not only to understanding e-learning at the Faculty of Arts, Masaryk University, but also to a general awareness of how students view their studies.

Přiložené soubory