2012
Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?
ZOUNEK, Jiří a Ondřej BÁRTAZákladní údaje
Originální název
Budoucí učitelé – přichází éra „digitální“ generace?
Název anglicky
Future teachers – the dawn of a "digital generation"?
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej BÁRTA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Kvalita ve vzdělávání, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00061460
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vysoké školy; e-learning; výzkum; učení; studium; studenti;osobní učební prostředí
Klíčová slova anglicky
higher education; e-learning; research; study; student; personal learning environment
Štítky
Změněno: 8. 4. 2013 16:45, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (FF MU), přičemž se zaměří na využívání různých prostředků ICT při studiu. Výzkum je rovněž v roce 2012 podporován Grantovým fondem FF MU. Kvantitativní výzkum se zaměřuje na to, jaké konkrétní nástroje ICT a jaké učební zdroje využívají studenti při studiu, které z nich preferují a proč. Příspěvek představuje jistou sondu do života současných studentů vysokých škol (budoucích učitelů). Autor bude prezentovat vztah respondentů k ICT, jejich názory na roli ICT v dnešním světě, ale také to, jak hodnotí úroveň vlastních dovedností v oblasti využívání ICT. Stranou nezůstane ani sociální rozměr učení/studia a také zapojení studentů v sociálních sítích (i odborných komunitách) na internetu. Část příspěvku bude věnována tomu, co motivuje studenty k návštěvě odborných knihoven, zda preferují práci s elektronickými nebo tištěnými zdroji.
Anglicky
The paper presents selected findings from the second stage of a project called "Studying at the Faculty of Arts, Masaryk University in the digital media age", supported from the Grant Fund of the faculty. The findings complement those of the previous 2010 project and are a significant contribution not only to understanding e-learning at the Faculty of Arts, Masaryk University, but also to a general awareness of how students view their studies.