B 2012

Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy

SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ a Hana HORKÁ

Základní údaje

Originální název

Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy

Název česky

Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy

Název anglicky

The educational science context of knowledge in school curriculum

Autoři

SZIMETHOVÁ, Monika (703 Slovensko, garant), Adriana WIEGEROVÁ (703 Slovensko) a Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, 78 s. pedagogické monografie, 2012

Nakladatel

OZ V4

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00061465

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89443-12-3

Klíčová slova česky

Přírodovědné vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; biocentrismus; antropocentrismus; přírodovědná gramotnost; kulturní gramotnost

Klíčová slova anglicky

Science education; biophiled orientation of education; biocentrism; antropocentrism; scientific literacy; cultural literacy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2013 15:02, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Publikácia, ktorá vznikla vďaka dlhoročnej spolupráci autoriek a vďaka diskusiám, ktoré boli zamerané na postavenie a rôzne kurikulárne premeny prírodovedného vzdelávania v kurikulách základných škôl v Českej, Slovenskej a Poľskej republike. Dôvodom pre vznik predkladanej monografie bola snaha predstaviť kolorit problémov, ktoré sa vynárajú v kurikule základnej školy pri koncipovaní prírodovedného vzdelávania. Nie náhodou sú v súčasnej dobe aktuálne diskusie na tému kurikulárnych zmien. Všetky tri krajiny prechádzajú v súčasnej dobe analýzou svojich postupov, ktoré zvolili v transformačných procesoch. Publikácia je zameraná na predstavenie základných koncepcií filozofických vzťahov človek – príroda. Výsledky výskumu predkladajú závery obsahovej analýzy textov kurikulárných dokumentov.

Česky

Publikace Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy, která vznikla díky dlouhoroční spolupráci autorek a díky diskusím, které byli zaměřené na postavení a různé kurikulární proměny přírodovědného vzdělávání v kurikulách základních škol v České, Slovenské a Polské republice. Důvodem pro vznik předkládané monografie byla snaha představit kolorit problémů, které se vynořují v kurikulu základní školy při koncipování přírodovědného vzdělávání. Ne náhodou jsou v současné době aktuální diskuse na téma kurikulárních změn. Všechny tři země prochází v současné době analýzou svých postupů, které zvolili v transformačních procesech. Publikace je zaměřená na představení základních koncepcí filosofických vztahů člověk - příroda.Výsledky výzkumu představují závěry obsahové analýzy textů kurikulárních dokumentov.

Přiložené soubory

Edukacne_ramce_prirodovedneho_poznavania_titulni_strany.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru