C 2012

Autoevaluace škol - z čeho vychází a co nabízí

POL, Milan

Basic information

Original name

Autoevaluace škol - z čeho vychází a co nabízí

Name (in English)

School self-evaluation - what it comes from and what it offers

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Školy na cestě ke kvalitě : systém podpory autoevaluace škol v ČR, p. 13-18, 6 pp. 2012

Publisher

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00061492

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-87652-47-3

Keywords in English

school; self-evaluation; school leadership; school management

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 7/4/2013 13:57, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Text prezentuje autoevaluaci v souvislostech diskurzů obecného managementu, organizačního učení a demokracie ve škole. Ukazuje také na některé vztahy autoevaluace a rozvoje kultury školy a všímá si autoevaluace i jako změny svého druhu. Opírá se přitom o stávající teorie a výzkumy k tématu.

In English

The text presents school self-evaluation in relation to discourses of general management, organizational learning and democracy at schools. It also points at some relations of school self-evaluation and school culture development, and also, it deals with self-evaluation as a change of itself. The text is based on relevant current theories and research.