PAVLOVSKÁ, Marie, Zora SYSLOVÁ a Bohumíra ŠMAHELOVÁ. Dějiny předškolní pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 79 s. ISBN 978-80-210-5981-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dějiny předškolní pedagogiky
Název anglicky History of preprimary pedagogy
Autoři PAVLOVSKÁ, Marie, Zora SYSLOVÁ a Bohumíra ŠMAHELOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 79 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5981-8
Klíčová slova česky dějiny; předškolní pedagogika
Klíčová slova anglicky history; preprimary pedagogy
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Změněno: 17. 4. 2013 12:39.
Anotace
Text Dějiny předškolní pedagogiky poskytuje stručný vhled do vývoje předškolního vzdělávání jednak v českých zemích, jednak v některých zemích Evropské unie. Je zde zachycen historický kontext pojetí dětství od pravěku do konce 20. století, dále jsou zde uvedeni významní myslitelé, kteří se zabývali dítětem a obdobím předškolního věku. Část textu je věnována tzv. reformnímu hnutí a alternativním pedagogickým směrům minulosti a současnosti. V závěru textu je uveden historický pohled na přípravné, ale i postgraduální vzdělávání předškolních pedagogů a na proměňující se cíle jednotlivých výchovných programů v uplynulých sto letech.
Anotace anglicky
Text History of preprimary pedagogy gives a brief view into a development of pre – school education in czech countries but also in some countries of Europian Union. It catches a historical kontext of conception of childhood from primeval age till the end of the 20 th century, then there are mentioned important thinkers who engaged in a child and a period of a pre- school age. Part of the text is dedicated to so – called reformatory motion and alternative pedagogical directions of the past and present. At the end of the text we mention a historical view on preparatory, but also a postgraduate education of a pre-school educationalist and on a changing aims of an individual educational programms in the last hundred years.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 04:40