2012
Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání
Název anglicky
Self-evaluation of a kindergarten. Way to the Duality of Education
Autoři
Vydání
první. Praha, 213 s. 2012
Nakladatel
Portál
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-262-0183-0
Klíčová slova česky
evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje; kvalita; řízení školy.
Klíčová slova anglicky
evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools; duality; school management
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 17:47, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kniha charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním. Závěrečné dvě kapitoly uveřejňují výsledky různých výzkumných šetření, které by měly přispět k hlubšímu proniknutí do teoretických východisek autoevaluace. Na nich lze lépe pochopit, jak je autoevaluace v mateřských školách realizována a s jakými problémy se současná praxe potýká.
Anglicky
The book describes the self-evaluating processes with the goal to learn uncovering the resources and to use it for improving of the pre-primary education. It offers to readers the fields of the self-evaluation and the tools which is possible to use in kindergarten. It points to the necessity to form the criterions and to necessary to connect evaluation with the planning. The final two chapters publish results of the different researches, which should contribute to the deeper penetration into the theoretical foundations of the self-evaluation. They allow better understand how the kindergartens self-evaluation is realized and what kind of problems are it the present practice.