2012
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁZákladní údaje
Originální název
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Název česky
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině
Název anglicky
Intergenerational Learning : To Learn from Each Other in the Family
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00057767
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učení; mezigenerační učení; mezigenerační učení v rodině; stárnutí společnosti; variabilita rodinných struktur; vztahy v rodině; celoživotní učení
Klíčová slova anglicky
learning; intergenerational learning; family; ageing society; variability of family structures; family relations; lifelong learning
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2013 15:02, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek přináší další pokračování výsledků tříletého výzkumného projektu "Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení". Zaměřuje se na mezigenerační učení v rodině, a to v pohledu tří zúčastněných generací. Nejprve vyjasňuje argumenty, které stojí za zvýšenou pozorností věnovanou v posledních letech v mezinárodním kontextu mezigeneračnímu učení, jako jsou demografické okolnosti (stárnoucí společnost), proměny rodiny (variabilita ve struktuře a vztazích) a celoživotní učení (potřeba kontinuity na pozadí změny). Dále se zaměřuje na vybrané výsledky z empirického výzkumu metodologicky založeného na smíšeném designu, jimiž je identifikace rolí rodinných "edukátorů".
Anglicky
This paper presents another set of results of Intergenerational learning: children, parents and grandparents in non-formal education and informal learning, a three-year research project focusing on intergenerational learning in the family from the viewpoints of three participating generations.
Návaznosti
GA406/09/0427, projekt VaV |
| ||
GD406/09/H040, projekt VaV |
|