D 2012

Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii

HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ

Basic information

Original name

Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii

Name (in English)

Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment

Authors

HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Olomouc, Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI, p. 698-711, 14 pp. 2012

Publisher

UPOL

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00061825

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-2966-3

Keywords (in Czech)

terciární vzdělávání; student vysoké školy; vysokoškolský pedagog; speciální pedagogika; surdopedie; odborné praxe

Keywords in English

tertiary education; student at the university; teacher at the university; special education; education of persons with hearing impairment; field experience

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2013 16:12, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

V příspěvku byl prezentován výzkum, který byl proveden mezi studenty oboru speciální pedagogika ve specializaci logopedie-surdopedie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem výzkumu je poukázat na důležitost propojení teorie a praxe v rámci terciárního vzdělávání – u vysokoškolských pedagogů a rovněž u studentů již v rámci vysokoškolského studia daného oboru. Zaměřily jsme se na zkušenosti studentů s odbornými praxemi pouze v rámci specializace surdopedie. Zajímala nás aplikace jejich nabytých odborných vědomostí během studia v rámci absolvovaných praxí a zpětně i využití získaných zkušeností z praxí v propojení s teorií.

In English

The paper presented the research, which was done by university students of special education – in specialization speech therapy and education of persons with hearing impairment at the Faculty of education at the Masaryk University in Brno. The aim of the research is to show the importance of the interconnection of the theory and the practice in the tertiary education – by university teachers and students. The research is focused on experience of students with the field experiences only in the field of education of persons with hearing impairment. We were interested in application of essional knowledge, which the students learned during studies, in the field experiences and also in using of experience from the field experiences and their interconnection with the theory.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

06._clanek_1_-_kvantita.doc
Request the author's version of the file