2012
Pitfalls and challenges of relating testing and assessment to the CEFR at the tertiary level
POJSLOVÁ, BlankaZákladní údaje
Originální název
Pitfalls and challenges of relating testing and assessment to the CEFR at the tertiary level
Autoři
POJSLOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
12th International CercleS Conference, Londýn, 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/12:00061877
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
jazykové testování; hodnocení; SERRJ; přiřazení
Klíčová slova anglicky
language testing; assessment; CEFR; alignment
Změněno: 3. 4. 2013 17:32, Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
Anotace
V originále
The Language Centre (LC) of Masaryk University (MU) (Czech Republic) provides language teaching of English, German, Spanish, French and Russian to nine MU faculties. In connection with a new concept of language teaching at Masaryk University introduced in 2006, the Language Centre launched the process of standardization of language teaching and assessment related to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). This process also entails standardization of testing university students who accomplished courses of Language for Specific Purposes (LSP) or Language for Academic Purposes (LAP) at different levels of the CEFR for above mentioned languages. This paper presents an approach the LC has decided to adopt in the process of standardization of language testing and assessment of LSP and LAP students of MU together with the pitfalls and challenges of university language testing and the extent to which the LC is capable of implementing the Council of Europe Manual for relating examinations to the CEFR in the process of standardization of language testing and assessment.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU |
|