2012
Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn.
Název anglicky
Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.
Autoři
Vydání
Praha, 15 s. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012, 2012
Nakladatel
Forum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
evaluace; vlastní hodnocení; indikátory; kriteria; školní vzdělávací program; oblasti hodnocení, nástroje;
Klíčová slova anglicky
evaluation; self-assessment; indicators; criterions; school educational programme; fields of evaluation; tools;
Změněno: 25. 2. 2013 17:44, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnuje procesu autoevaluace v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s oblastmi vlastního hodnocení a nástroji, které je možné v mateřské škole využít. Upozorňuje na nutnost vytváření kritérií a potřebu propojovat hodnocení s plánováním a dalším zkvalitňováním vzdělávací práce. Autorka vnímá autoevaluaci jako prostředek k zavádění změn, které vyplývají z kurikulární reformy a Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Anglicky
Contribution devotes to the process of the self-evaluation in kindergarten. It familiarises readers with the fields of self-evaluation and with tools which it is possible to use in the kindergarten. It points necessity to form criterions and need to Conner evaluation with planning and with the next perfecting of the educational work. The author sees autoevaluation as a means of introduction of changes. Changes resulting from the reform and of the Framework of the education programme for pre-school education.