D 2012

Kam směřuje výuka matematiky pro ekonomické obory?

BAUER, Luboš a Markéta MATULOVÁ

Základní údaje

Originální název

Kam směřuje výuka matematiky pro ekonomické obory?

Název anglicky

Where it is going in athematics Teaching?

Autoři

BAUER, Luboš (203 Česká republika, garant, domácí) a Markéta MATULOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi Sborník příspěvků z konference v rámci projektu Most k partnerství – VŠP Jihlava tvoří síť, registrační číslo: CZ. 1.07/2.4.00/12.0115, od s. 100-109, 10 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/12:00061960

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-87035-62-7

Klíčová slova česky

učení matematiky; statistika; matematické a statistické metody v ekonomii; střední škola; závěrečná zkouška

Klíčová slova anglicky

teaching mathematics; statistics; mathematical and statistical methods in economics; secondary school; leaving-exam

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2013 13:19, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá současnou situací ve výuce matematiky pro studenty ekonomických oborů v situaci, kdy dochází ke kumulaci několika nepříznivých faktorů. Jedná se o tlak na snížení rozsahu výuky matematických disciplín, snižující se úroveň znalostí maturantů, a to i na většině gymnázií. Navíc je poměrně velké procento studentů, kterým jde jen o co nejsnadnější průchod studiem. Je proveden rozbor úspěšnosti studentů v matematických disciplínách ve vazbě na znalosti středoškolské matematiky na ESF MU v období po výrazné restrukturalizaci studia.

Anglicky

The contribution deals with problems of teaching mathematical and statistical courses for students of economics in context with the situations at secondary schools and problems with the secondary school leaving-exam.