BAUER, Luboš a Markéta MATULOVÁ. Kam směřuje výuka matematiky pro ekonomické obory? In Marie Hojdarová, Miroslav Hanáček. Konference – Matematika v ekonomické praxi Sborník příspěvků z konference v rámci projektu Most k partnerství – VŠP Jihlava tvoří síť, registrační číslo: CZ. 1.07/2.4.00/12.0115. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, s. 100-109. ISBN 978-80-87035-62-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kam směřuje výuka matematiky pro ekonomické obory?
Název anglicky Where it is going in athematics Teaching?
Autoři BAUER, Luboš (203 Česká republika, garant, domácí) a Markéta MATULOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi Sborník příspěvků z konference v rámci projektu Most k partnerství – VŠP Jihlava tvoří síť, registrační číslo: CZ. 1.07/2.4.00/12.0115, od s. 100-109, 10 s. 2012.
Nakladatel Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00061960
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-87035-62-7
Klíčová slova česky učení matematiky; statistika; matematické a statistické metody v ekonomii; střední škola; závěrečná zkouška
Klíčová slova anglicky teaching mathematics; statistics; mathematical and statistical methods in economics; secondary school; leaving-exam
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 4. 4. 2013 13:19.
Anotace
Příspěvek se zabývá současnou situací ve výuce matematiky pro studenty ekonomických oborů v situaci, kdy dochází ke kumulaci několika nepříznivých faktorů. Jedná se o tlak na snížení rozsahu výuky matematických disciplín, snižující se úroveň znalostí maturantů, a to i na většině gymnázií. Navíc je poměrně velké procento studentů, kterým jde jen o co nejsnadnější průchod studiem. Je proveden rozbor úspěšnosti studentů v matematických disciplínách ve vazbě na znalosti středoškolské matematiky na ESF MU v období po výrazné restrukturalizaci studia.
Anotace anglicky
The contribution deals with problems of teaching mathematical and statistical courses for students of economics in context with the situations at secondary schools and problems with the secondary school leaving-exam.
VytisknoutZobrazeno: 8. 10. 2024 00:19