2012
Některé faktory profesní orientace u sociálně znevýhodněných žáků základních škol
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Některé faktory profesní orientace u sociálně znevýhodněných žáků základních škol
Název anglicky
FACTORS OF PROFESSIONAL ASPIRATIONS IN SOCIALLY DISADVANTAGED PUPILS OF BASIC SCHOOLS
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání, od s. 86-89, 4 s. 2012
Nakladatel
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00061970
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86768-36-6
Klíčová slova česky
žáci se sociálním znevýhodněním, zájmy dětí, profesní přání, příprava na volbu povolání.
Klíčová slova anglicky
pupils with a social disadvantage; childrens interests; professional aspirations; preparation for professional choice.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2013 10:05, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Příspěvek obsahuje některé výsledky kvalitativního šetření (polostrukturované rozhovory), které probíhalo počátkem roku 2012 u vybraných žáků se sociálním znevýhodněním. Bylo osloveno 98 žáků s cílem odhalit některé faktory, které mají zvýšený vliv na vlastní profesní přání žáků a následně na volbu školy či profese. Výzkum byl realizován v v rámci výzkumného záměru MSM0021622443 s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Anglicky
The paper presents selected results of a qualitative investigation (semi-structured interviews), conducted at the beginning of 2012 in selected pupils with a social disadvantage. 98 pupils were addressed in the investigation to reveal some of the factors with a significant influence on pupils own professional aspirations and consequently on the choice of school or profession. The research was conducted within a research project of the Ministry of Education, Youth and Sports MSM 0021622443 called Special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for basic education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|