KUNC, Josef, Bohumil FRANTÁL a Petr TONEV. POPULATION RETAIL GRAVITY MODEL IN BRNO HINTERLANDS. In Svobodova, H. PROCEEDINGS OF THE 19TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GEOGRAPHY AND GEOINFORMATICS: CHALLENGE FOR PRACTISE AND EDUCATION. BRNO: MASARYKOVA UNIV, 2012, s. 89-96. ISBN 978-80-210-5799-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název POPULATION RETAIL GRAVITY MODEL IN BRNO HINTERLANDS
Název česky Maloobchodní spád obyvatel v zázemí Brna
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Bohumil FRANTÁL (203 Česká republika) a Petr TONEV (203 Česká republika, domácí).
Vydání BRNO, PROCEEDINGS OF THE 19TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GEOGRAPHY AND GEOINFORMATICS: CHALLENGE FOR PRACTISE AND EDUCATION, od s. 89-96, 8 s. 2012.
Nakladatel MASARYKOVA UNIV
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/12:00065786
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5799-9
UT WoS 000324279700011
Klíčová slova česky dojížďka za malobchodem; nákupní spád; brněnská aglomerace
Klíčová slova anglicky commuting for retail shopping; retail gravity model; Brno agglomeration
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Bohumil Frantál, Ph.D., učo 8688. Změněno: 25. 4. 2014 12:51.
Anotace
Commuting to acquire services, or, more specifically, retail services, represents, along with commuting to work and schools, a significant region-forming segment that participates in shaping a functional city system. The following article is a part of a large research work that was performed during 2010. The model area was delineated by the municipalities of the Brno-venkov district, or, more specifically, a 30-minute commuting distance by individual car transportation when overlapping into other districts. The survey attempted to depict the gravity profile of the Brno agglomeration's inhabitants in daily and non-daily shoppings, establishment of secondary commuting centers, popularity of shopping centers at the edge of the city and other aspects.
Anotace česky
Dojížďka za službami a konkrétněji za maloobchodem představuje spolu s dojížďkou do zaměstnání a škol významný regiotvorný segment, jenž podílí se na formování funkčního městského systému. Předložený příspěvek představuje část rozsáhlého výzkumu, který proběhl v průběhu roku 2010. Modelové území bylo vymezeno obcemi okresu Brno-venkov, resp. 30 minutovou dojížďkovou vzdáleností individuální automobilovou dopravou v případě přesahu do jiných okresů. Cílem šetření bylo mj. zjistit spádovou profilaci obyvatel brněnské aglomerace v denních a nedenních nákupech, utváření sekundárních center dojížďky, oblibu nákupních center na okraji města a další aspekty.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 02:37