ŠORGO, Andrej, Vincentas LAMANAUSKAS, Slavica Simic ŠAŠIĆ, Milan KUBIATKO, Pavol PROKOP, Jana FANČOVIČOVÁ, Martin BÍLEK, Iztok TOMAŽIČ a Mehmet ERDOGAN. A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles. Journal of Baltic Science Education. 2012, roč. 11, č. 3, s. 285-292. ISSN 1648-3898.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles
Autoři ŠORGO, Andrej (705 Slovinsko), Vincentas LAMANAUSKAS (440 Litva), Slavica Simic ŠAŠIĆ (191 Chorvatsko), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí), Pavol PROKOP (703 Slovensko), Jana FANČOVIČOVÁ (703 Slovensko), Martin BÍLEK (203 Česká republika), Iztok TOMAŽIČ (705 Slovinsko) a Mehmet ERDOGAN (792 Turecko).
Vydání Journal of Baltic Science Education, 2012, 1648-3898.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.444
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062092
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000309185000009
Klíčová slova anglicky creativity styles; prospective elementary teachers; prospective science teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 23. 1. 2013 11:19.
Anotace
1799 prospective teachers (596 males, 1203 females), enrolled in various departments (elementary school teaching and science teaching) in selected universities in Croatia, Czech Republic, Lithuania, Slovakia, Slovenia and Turkey, answered questionnaire on creativity styles. From the results of present study we can recognize that creativity potential of prospective elementary and science teachers is more on the adaptors side than on the side of innovators. The differences between prospective teachers, originating from different countries, study tracks and of different genders, even if statistically significant, are small (Cohens d below 0.2). From the perspective of the teacher educators it can mean that similar methods to enhance creativity can be used.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 20:21