2012
The "Media Ensemble": on construction of media experience in everyday life
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
The "Media Ensemble": on construction of media experience in everyday life
Autoři
Vydání
Cyberspace 12: 10th International Conference, 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
etnografie nových média; mediální publika; mediální celek; studia nových médií; mediální studia
Klíčová slova anglicky
new media ethnography; media audiences; media ensemble; new media studies; media studies
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 19. 10. 2020 11:00, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Anotace
V originále
How do people construct the set of media technologies they use in everyday life? Such question seemed to have rather obvious answer in days of "television home". However, a domestication of a variety of new media technologies has changed the "simplicity" of the answer. The multiplicity of media artifacts reveals the fact that people construct a "media ensemble" - a more or less reflexively created, changeable and negotiated structure of media artifacts and communication channels that fulfill their needs and which reflects the moral economy of the family. The presentation introduces the concept "media ensemble" based on Giddens' structuration theory and Silverstone's notion of domestication. The concept and its analytical usefulness is illustrated on data collected in ethnographic research.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaV |
|