SCHWARZ, Daniel, Martin KOMENDA, Ladislav DUŠEK, Martin VEJRAŽKA a Jitka FEBEROVÁ. Strengthening the cooperation in education among medical faculties: the MEFANET project experience and its extensions. In Schwarz, Daniel - Komenda, Martin - Štípek, Stanislav - Mihál, Vladimír - Dušek, Ladislav. MEFANET Report 05. Brno: Facta medica, s.r.o., 2012, s. 23-30. ISBN 978-80-904731-3-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strengthening the cooperation in education among medical faculties: the MEFANET project experience and its extensions
Autoři SCHWARZ, Daniel, Martin KOMENDA, Ladislav DUŠEK, Martin VEJRAŽKA a Jitka FEBEROVÁ.
Vydání Brno, MEFANET Report 05, od s. 23-30, 8 s. 2012.
Nakladatel Facta medica, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-904731-3-3
Klíčová slova anglicky medical education; network; information technologies
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 12. 10. 2015 09:12.
Anotace
The MEFANET project (MEdical FAculties NETwork) has initiated international, effective and open cooperation among all medical faculties in the Czech Republic and Slovakia. One of the elementary goals of the project is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. As an instrument for that, MEFANET has decided to develop an original and uniform solution for educational web portals which are used, together with a central gateway, to offer and share digital educational content. Recent developments have focused on extending the set of tools for multidimensional assessment of the published contents quality. The original assessment was based on the following four dimensions: A. review, B. typological classification, C. the level of the target groups, D. users’ self-study score. In addition to that, the new editorial processes now include also mentally active monitoring of the published contents. Three new ICT tools have also been introduced to the MEFANET community besides the common e-publishing portal platform. These new tools provide higher level of interactivity for students during their self-study process. The paper shows how the new three tools SANDBOX, WIKILECTURES and MOODLE-MEFANET are related to the already established and standardized CENTRAL GATEWAY of the portal platform.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0038, interní kód MUNázev: Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET (Akronym: MEFANET ViPs)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
EE2.4.12.0050, projekt VaVNázev: Standardizace a sdílení vzdělávací platformy mezi lékařskými fakultami v rámci projektu MEFANET
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 03:03