Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1076292, author = {Pitner, Tomáš and Motschnig, Renate}, address = {Ostrava}, booktitle = {Přístupy k evaluaci eLearningu}, edition = {1.}, keywords = {person-centered approach; e-learning}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-121-3}, pages = {143-161}, publisher = {Ostravská univerzita v Ostravě}, title = {Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1076292 AU - Pitner, Tomáš - Motschnig, Renate PY - 2012 TI - Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka VL - 1. PB - Ostravská univerzita v Ostravě CY - Ostrava SN - 9788074641213 KW - person-centered approach KW - e-learning N2 - Elektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C. Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje. Kapitola prezentuje především zkušenosti ze dvou pracovišť – z Masarykovy univerzity v Brně a z Vídeňské univerzity), kde byla řada konceptů a technik hodnocení vyvinuta, ověřena a výsledky publikovány. ER -
PITNER, Tomáš a Renate MOTSCHNIG. Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka. In \textit{Přístupy k evaluaci eLearningu}. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012, s.~143-161. 1. ISBN~978-80-7464-121-3.
|