C 2012

Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka

PITNER, Tomáš a Renate MOTSCHNIG

Základní údaje

Originální název

Hodnocení ve výuce zaměřené na člověka

Název anglicky

Assessment in the Person-centered Learning

Autoři

PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Renate MOTSCHNIG (40 Rakousko)

Vydání

1. vyd. Ostrava, Přístupy k evaluaci eLearningu, od s. 143-161, 19 s. 1. 2012

Nakladatel

Ostravská univerzita v Ostravě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/12:00062194

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-7464-121-3

Klíčová slova česky

přístup orientovaný na člověka; elektronicky podporovaná výuka

Klíčová slova anglicky

person-centered approach; e-learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2013 11:27, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Anotace

V originále

Elektronicky podporované vzdělávání zaměřené na studenta Person-centered eLearning, ve smyslu Person-centered Technology-enhanced Learning PCeL, je aplikací původně psychologického přístupu orientovaného na člověka Person-centered Approach, vyvinutého C. Rogersem, do oblasti výuky podporované technologiemi. Kapitola se zaměřuje na specifické rysy hodnocení takové výuky, kde studující vstupuje do výukového procesu nejen v roli příjemce, ale i spolutvůrce, a to včetně společného definování autentických výukových cílů. Z pohledu hodnocení jsou pak procesy výuky, či přesněji učení se, včetně růstu osobnosti, srovnatelně hodnotné jako její čistě kognitivní výsledky. Do popředí vystupují metody sebehodnocení (self assessment), hodnocení členy týmu (peer evaluation) a kvalitní zpětná vazba učiteli, který řídí kurz. Hodnocení studentů PCeL a učitele PCeL jsou proto dvě strany téže mince a používají se pro ně podobné nástroje. Kapitola prezentuje především zkušenosti ze dvou pracovišť – z Masarykovy univerzity v Brně a z Vídeňské univerzity), kde byla řada konceptů a technik hodnocení vyvinuta, ověřena a výsledky publikovány.

Anglicky

Electronically supported learning focused on student (Person-centered e-learning) is an application of psychological approach originally oriented to person Person-Centered Approach, developed by C. Rogers, in the field of teaching supported by technology. Chapter focuses on the evaluation of specific features such teaching, where students enter the learning process not only as beneficiaries but also as co, including a common definition of authentic learning objectives. From the perspective of the evaluation processes of teaching, learning, or more precisely, including the growth of personality, equally valuable as its purely cognitive outcomes. To stand out methods of self-evaluation (self assessment), evaluation team members (peer evaluation) and quality teachers feedback that controls the rate. Assessment of students and teachers PCeL PCeL are thus two sides of the same coin and are used for them similar tools. Especially chapter presents experience from two workplaces - from Masaryk University in Brno and Vienna University), where a number of concepts and techniques developed, tested and the results published.

Přiložené soubory

Pitner_060312__2_.doc
Požádat o autorskou verzi souboru