2012
Real-life Curriculum-based Timetabling
MÜLLER, Tomáš a Hana RUDOVÁZákladní údaje
Originální název
Real-life Curriculum-based Timetabling
Autoři
MÜLLER, Tomáš (203 Česká republika) a Hana RUDOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Son, Norway, Proccedings of the 9th International Conference on the Practice and Theory of Automated Timetabling, od s. 57-72, 16 s. 2012
Nakladatel
SINTEF
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Norsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/12:00057906
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-82-14-05298-5
Klíčová slova anglicky
Course timetabling; Curriculum-based timetabling; Local search; UniTime
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 14:49, doc. Mgr. Hana Rudová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper presents an innovative approach to curriculum-based timetabling. Curricula are defined by a rich model that includes optional courses and course groups among which students are expected to take a subset of courses. Transformation of the curriculum model into the enrollment model is proposed and a local search algorithm generating corresponding enrollments is introduced. This enables curriculum-based timetabling in any existing enrollment-based course timetabling solver. The approach was implemented in a well established enrollment-based course timetabling system UniTime. The system has been successfully applied in practice at the Faculty of Education at Masaryk University for about 7,500 students and 260 curricula. Experimental results related with this problem are demonstrated for two semesters.
Návaznosti
GAP202/12/0306, projekt VaV |
|