D 2011

The syntactico-semantic properties of "business verbs"

VOGEL, Radek

Základní údaje

Originální název

The syntactico-semantic properties of "business verbs"

Název česky

Syntakticko-sémantické vlastnosti sloves v ekonomických textech

Autoři

VOGEL, Radek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Opava, Czech Republic, Silesian Studies in English 2009, od s. 91-113, 23 s. 2011

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00062225

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7248-622-9

UT WoS

000291630800008

Klíčová slova česky

výroční zprávy; Business English; dynamické sloveso; žánr; sémantika; statické sloveso; syntakticko-sémantické vlastnosti; sémantické třídy sloves

Klíčová slova anglicky

annual reports; Business English; dynamic verb; genre; semantics; stative verb; syntactico-semantic properties; verb semantic classes

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 15:11, Mgr. Radek Vogel, Ph.D.

Anotace

V originále

The verbs used in text and tabular sections of company annual reports display a notable tendency towards repetitiveness and their repertory also seems to be rather limited. However, different semantic categories as well as grammatical forms may be identified in this genre of Business English, which makes it far from being stereotypical, especially in the non-tabular sections. The paper is based on the analysis of a corpus of several company annual reports, focusing on the semantic traits of verbs used there, proportions between their occurrences in dynamic vs. stative functions, active vs. passive forms, variety of tenses, etc.

Česky

Slovesa užívaná v textových a tabulkových oddílech firemních výročních zpráv vykazují zjevnou tendenci k opakovanosti a také jejich repertoár se zdá být spíše omezený. Nicméně, v tomto žánru obchodní angličtiny lze identifikovat různé sémantické kategorie i gramatické formy, což ho zdaleka nečiní tak stereotypním, zvláště v netabelizovaných pasážích. Příspěvek je založen na analýze korpusu několika firemních výročních zpráv a zaměřuje se na sémantické rysy zde používaných sloves, poměry mezi jejich výskytem v dynamické a statické roli, v aktivním a pasivním tvaru, v různých slovesných časech atd.

Přiložené soubory

Vogel_Radek_The_syntactico-semantic_properties_of_business_verbs_FOOTNOTES.doc
Požádat o autorskou verzi souboru