PECINA, Pavel and Josef PECINA. Projektování a příprava výuky technických (přírodovědných) předmětů - výuková opora (Preparation of technical education (science) subjects - educational support). Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2012, 39 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektování a příprava výuky technických (přírodovědných) předmětů - výuková opora
Name in Czech Projektování a příprava výuky technických (přírodovědných) předmětů - výuková opora
Name (in English) Preparation of technical education (science) subjects - educational support
Authors PECINA, Pavel and Josef PECINA.
Edition Brno, 39 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) zdůvodnění řešení problematiky,zařazení problematiky v systému pedagogických věd a ve struktuře výuky, projektování a příprava výuky, dlouhodobé plánování výuky technických předmětů, aktuální příprava výuky technických předmětů, konkrétní modelové příklady ve výuce technických předmětů
Keywords in English justification solving problems, including the issue in the educational sciences and teaching in the structure, design and preparation of teaching, long term planning for teaching technical subjects, the actual preparation of teaching technical subjects, specific model examples in teaching technical subjects
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D., učo 20597. Changed: 21/2/2013 09:27.
Abstract
Výuková opora je určena studentům učitelství odborných technických předmětů na středních a vysokých školách. Posloužit může i učitelům technických předmětů v pedagogické praxi. Zaměřili jsme se na zdůvodnění aktuálnosti a potřebnosti tématu, zařazení problematiky v systému pedagogických věd a v systému výuky a na dlouhodobé a krátkodobé plánování výuky technických předmětů. Zapracovali jsme i problematiku přípravy výukových prezentací a výukových opor. Na závěr je uveden přehled otázek a písemných úkolů k řešené problematice. Velkou pozornost jsme věnovali aplikačním modelových příkladům z výuky technických předmětů.
Abstract (in English)
Educational support is determined by student teachers of technical subjects in secondary schools and universities. Can serve as teachers of technical subjects in pedagogical practice. We focused on the rationale and need for topical theme of inclusion of Educational Sciences in the system and the system of education and the long-term and short-term planning of teaching technical subjects. We also incorporated the issue of preparation of educational presentations and educational supports. The conclusion is a summary of questions and written tasks to solve problems. Great attention was paid to the application of model examples of teaching technical subjects.
PrintDisplayed: 26/5/2024 06:05