2012
Study supports with internal intelligenec directly connected to externam systems
HRBÁČEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Study supports with internal intelligenec directly connected to externam systems
Název česky
Studijní opory s vnitřní inteligencí přímo propojené s externími systémy
Autoři
HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Proceedings of Electronic Devices and Systems EDS 2012, od s. 90-95, 6 s. 2012
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně, Antonínská 548/1
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062333
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-214-4539-0
Klíčová slova anglicky
distance study support;internal intelligence;external system;MyIMLE
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2013 16:11, Dana Nesnídalová
V originále
From old times people have been trying to find ways that would lead to more effective teaching. Hand in hand with this effort, there also went study and teaching supports development. Completely new possibilities in creation of study supports have been brought by the contemporary information technology which allows implementing a brand new dimension into the study supports – the internal intelligence and the direct implementation of external systems. For some time, I have been researching the possibilities of creation of study supports and developing a system that allows a direct connection of an external system with a study support. This paper describes some results of research carried out so far to confirm efeltivitu use of such systems. Lead to the creation of entirely new types of study supports allowing what date did not allow normal learning support. They show their advantages in technical oporec particular, but also in non-technical, where they can positively affect motivation to study.
Česky
Od nepaměti se lidé snažili hledat cesty, které by vedly k zefektivnění výuky. Ruku v ruce s tím se také vyvíjely i studijní a výukové opory. Zcela nové možnosti do tvorby studijních opor přinesly současné informační technologie. Ty umožňují implementovat do studijních opor zcela nové dimenze – vnitřní inteligenci a přímou implementaci externích systémů. Již delší dobu se zabývám zkoumáním možností tvorby takovýchto distančních studijních opor i vývojem systému, který umožňuje přímé propojení externího systému s oporou. Článek popisuje některé výsledky dosud prováděných výzkumů, které potvrzují efektivitu využití takovýchto systémů. Vedou k vytváření zcela nových typů studijních opor umožňujících to, co doposud běžné studijní opory neumožňovaly. Ukazují na jejich výhodnost především v technických oborech, ale také v netechnických, kde mohou velmi pozitivně působit na motivaci ke studiu.