D 2012

Výuka programování robotů na 1. stupni ZŠ

HRBÁČEK, Jiří a Dana TUNKROVÁ

Základní údaje

Originální název

Výuka programování robotů na 1. stupni ZŠ

Název anglicky

Teaching the first programming robots primary school

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Dana TUNKROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Nové technologie ve výuce, od s. 1-3, 3 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062338

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5942-9

Klíčová slova anglicky

robotics;primary schools;programming robots

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2013 17:40, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Roboti a robotika patří v současné době k technologiím, do kterých jsou implementovány nejnovější technologie. Jejich výuka je tedy velmi důležitá a pro děti atraktivní a zajímavá. Zda a jak je možné se těmito technologiemi zabývat již na prvním stupni základní školy jsme zkoumali ve spolupráci s paní učitelkou Mgr. Danou Tunkrovou a jejími žáky třetí a čtvrté třídy základní školy v Osové Bitýšce. Výzkum potvrdil, že je vhodné a možné započít s výukou programování a práce s roboty již na prvním stupni základní školy. Výuka je pro děti zajímavá a má pozitivní vliv na kreativní využití IT technologií těmito dětmi.

Anglicky

Robots and Robotics is currently one of the technologies which are implemented in the latest technology. Their training is very important and attractive for children and interesting. Research has been carried out whether and how these technologies can be addressed already at primary school in collaboration with Mrs. Dana Tunkrova and her grade of primary school in Veverská Bitýška. Research has proven that it is appropriate and possible to begin teaching programming and work with robots already in primary school. Teaching is interesting for children and has a positive influence on the creative use of IT technology these children.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory