C 2012

Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.

Name (in English)

How to fortify teachers´ professional skills and their responsibility

Authors

Edition

1. vyd. Praha, Autoevaluace v praxi českých škol, p. 111-135, 25 pp. Cesta ke kvalitě. Autoevaluace školy, 2012

Publisher

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87652-46-6

Keywords (in Czech)

Autoevaluace školy; profesní rozvoj učitele; případová studie.

Keywords in English

Self-evaluation; professional development of teachers; case study.

Tags

Reviewed
Změněno: 1/4/2016 07:56, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Kapitola prezentuje výsledky případové studie Základní školy a Mateřské školy Chalabalova v Brně. Důvodem výběru byla dlouholetá snaha vedení školy zkvalitňovat vzdělávání dětí a žáků prostřednictvím zapojení do mezinárodní spolupráce daltonských škol. Z výsledků studie vyplynulo, že škola efektivně využívá analýzy vlastního hodnocení ke zvyšování kvality základního a předškolního vzdělávání, přijímá účinná opatření ke zjištěným nedostatkům a případným neúspěchům. Vlastní hodnocení vzdělávání tvoří základní rámec pro další rozvoj školy. Škola je příkladem dobré praxe při podpoře profesního rozvoje učitele. Publikace vyšla též on-line s ISBN 978-80-86856-91-9.

In English

This chapter presents the results of a case study of the elementary school and kindergarten Chalabalova in Brno. The reason for this choice was a long-term effort to improve the management of school education for children and students, through participation in international cooperation Dalton schools. The results of the study showed that the school effectively uses the analysis of self-evaluation to improve the quality of primary and preschool education, taking effective measures to identified weaknesses and potential failure. Self-evaluation of education form the basic framework for further development of the school. The school is an example of good practice in supporting the professional development of teachers.

Files attached