2012
Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání.
Název anglicky
How to fortify teachers´ professional skills and their responsibility
Autoři
Vydání
1. vyd. Praha, Autoevaluace v praxi českých škol, od s. 111-135, 25 s. Cesta ke kvalitě. Autoevaluace školy, 2012
Nakladatel
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87652-46-6
Klíčová slova česky
Autoevaluace školy; profesní rozvoj učitele; případová studie.
Klíčová slova anglicky
Self-evaluation; professional development of teachers; case study.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2016 07:56, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola prezentuje výsledky případové studie Základní školy a Mateřské školy Chalabalova v Brně. Důvodem výběru byla dlouholetá snaha vedení školy zkvalitňovat vzdělávání dětí a žáků prostřednictvím zapojení do mezinárodní spolupráce daltonských škol. Z výsledků studie vyplynulo, že škola efektivně využívá analýzy vlastního hodnocení ke zvyšování kvality základního a předškolního vzdělávání, přijímá účinná opatření ke zjištěným nedostatkům a případným neúspěchům. Vlastní hodnocení vzdělávání tvoří základní rámec pro další rozvoj školy. Škola je příkladem dobré praxe při podpoře profesního rozvoje učitele. Publikace vyšla též on-line s ISBN 978-80-86856-91-9.
Anglicky
This chapter presents the results of a case study of the elementary school and kindergarten Chalabalova in Brno. The reason for this choice was a long-term effort to improve the management of school education for children and students, through participation in international cooperation Dalton schools. The results of the study showed that the school effectively uses the analysis of self-evaluation to improve the quality of primary and preschool education, taking effective measures to identified weaknesses and potential failure. Self-evaluation of education form the basic framework for further development of the school. The school is an example of good practice in supporting the professional development of teachers.