Detailed Information on Publication Record
2012
Jak úspěšně řídit mateřskou školu
SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Jan MIKÁČ, Libuše PARMOVÁ et. al.Basic information
Original name
Jak úspěšně řídit mateřskou školu
Name (in English)
How to manage the kindergarten successfuly
Authors
SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Jan MIKÁČ, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Táňa ŠMOLDASOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ
Edition
1. vyd. Praha, 344 pp. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzděláván, 2012
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7357-976-0
Keywords (in Czech)
ředitel mateřské školy; funkce managementu; zákonné normy
Keywords in English
kindergarten's headmaster; functuion of management; norms
Tags
Reviewed
Změněno: 25/2/2013 18:11, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Kniha Jak úspěšně řídit mateřskou školu se pokouší popsat hlavní zásady řízení mateřské školy a důležité aspekty, které by mohly přispět k její vyšší kvalitě. Do školství proniká konkurenční a tržní prostředí, proto se do řízení škol postupně dostávají způsoby a zásady řízení/managementu ze ziskových organizací. Právě funkce managementu se staly stěžejním východiskem tvorby této publikace. Snahou autorů bylo poskytnout ředitelům mateřských škol vhled do jednotlivých funkcí, kterými jsou plánování, vedení lidí, personalistika, organizování a kontrola. Součástí publikace je přehled základních právních předpisů.
In English
The book How to manage the kindergarten succsessfuly tries to describe the main pronciples of kindergartens managment and the important aspects which could contribute to its higher quality. The competitive and market ambiance penetrate to the schools therefor the manners and principles of organizations management come gradually to schools. Just the managemnt's function is the cardinal starting point of this publication. The Authors effort is to provide to kindergartens headmasters the view to the individual functions as the planning, people leadership, human resources management, organisation and control. The overview of the basic norms is the part of publication.