KYLOUŠKOVÁ, Hana. Diferencované čtení v cizím jazyce. In Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 126-141. ISBN 978-80-210-6024-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diferencované čtení v cizím jazyce
Název česky Diferencované čtení v cizím jazyce
Název anglicky Differentiated reading in a foreign language
Autoři KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu, od s. 126-141, 16 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062441
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6024-1
Klíčová slova česky speciální vzdělávací potřeby; výuka cizích jazyků; diferencované čtení
Klíčová slova anglicky special educational needs; foreign teaching; differentiated reading
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Změněno: 22. 1. 2013 19:40.
Anotace
Kapitola se věnuje čtení s porozuměním, které je neoddělitelnou součástí procesu osvojování cizího jazyka, neboť se podílí na rozvoji komunikační kompetence žáků ve všech jejích složkách. Nejprve traktujeme obecnou problematiku týkající se čtení v cizojazyčné výuce, dále upozorňujeme na faktory, které usnadňují nebo naopak brání porozumění textu, a poukazujeme na problematiku čtení s porozuměním u žáků s dyslexií. Pro nácvik čtení s porozuměním navrhujeme techniku čtení po sekvencích, která je vhodná nejen pro dyslektické žáky. Závěr kapitoly popisuje experiment realizovaný se skupinou žáků 8.-9. tříd, kde jsme techniku čtení po sekvencích testovali.
Anotace anglicky
This chapter is devoted to reading comprehension, which is an integral part of the process of learning foreign languages, because it contributes to the development of the communicative competence in all its components. First, we discuss general issues related to reading in the teaching of foreign languages, our attention being orientated to the factors that facilitate or impede the reading. Then, we reach the issue of reading comprehension of pupils with dyslexia. To practice reading comprehension, we propose the technique of reading sequences that is appropriate not only for dyslexics. At the end of the chapter, we describe an experiment conducted with a group of pupils aged 14 to 15 years where we have tested the technique by reading sequences.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 14:56