JANÍKOVÁ, Věra. Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení. In Grenarová, R., Vítková, M. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 54-87. ISBN 978-80-210-6024-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1079411, author = {Janíková, Věra}, address = {Brno}, booktitle = {Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu}, edition = {1.}, editor = {Grenarová, R., Vítková, M.}, keywords = {evaluation of textbooks; function of textbooks in education; learning and teaching of foreign languages; pupils with specific learning disabilities; textbook research}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6024-1}, pages = {54-87}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1079411 AU - Janíková, Věra PY - 2012 TI - Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení VL - neuvedeno PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021060241 KW - evaluation of textbooks KW - function of textbooks in education KW - learning and teaching of foreign languages KW - pupils with specific learning disabilities KW - textbook research N2 - Hodnocení cizojazyčných učebnic i problematika výuky cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení se stávají se stále větší naléhavostí předmětem zájmu didaktiky cizích jazyků i jejího výzkumu. Společným jmenovatelem obou tematických okruhů jsou i otázky vhodných učebních materiálů, které této skupině žáků mohou učení usnadnit a současně zvýšit jejich motivaci. V kapitole jsou nastíněny funkce učebnice ve vzdělávacím procesu v obecné rovině i ve výuce cizích jazyků a hlavní pozornost je věnována otázkám hodnocení učebnic cizích jazyků z hlediska pedagogické i oborově didaktické teorie a školní praxe. Představen je zde návrh seznamu kritérií pro hodnocení cizojazyčné učebnice se zřetelem k jejímu využívání ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení a popsán pilotní výzkum zabývající se ověřováním navržených kritérií při hodnocení dvou vybraných učebnic němčiny. V závěru jsou uvedeny parciální výsledky provedeného výzkumu. ER -
JANÍKOVÁ, Věra. Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení. In Grenarová, R., Vítková, M. \textit{Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s.~54-87. ISBN~978-80-210-6024-1.
|