JANÍKOVÁ, Věra a Miroslav JANÍK. Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht. In Oliver Holz, Renate Seebauer. Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education. 1. vyd. Hamburg: Kovač, 2012, s. 180-190. ISBN 978-3-8300-6422-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht
Název česky Videostudie jako výzkumná metoda výuky druhého cizího jazyka
Název anglicky Video study as a research method in tertiary language teaching
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Hamburg, Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education, od s. 180-190, 11 s. 2012.
Nakladatel Kovač
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00057970
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8300-6422-0
Klíčová slova česky výuka cizích jazyků; terciární didaktika cizích jazyků; videostudie
Klíčová slova anglicky foreign language learning and teaching; tertiary language methodology; video study
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 5. 3. 2013 20:48.
Anotace
Auch in der Tschechischen Republik wird Deutsch zu einer typischen Tertiärsprache, die in der Regel nach Englisch als erster Fremdsprache gelernt wird. Diese spezielle Sprachenkonstellation erfordert ein anderes didaktisch-methodisches Konzept, das die sog. Tertiärsprachendidaktik bereitstellt. Auf die Fragen, ob und in wie weit die Prinzipien der Tertiärsprachendidaktik im schulischen Deutsch als zweite Fremdsprache-Unterricht in den Lehr- und Lernprozessen an den tschechischen Grundschulen reflektiert werden, werden mittels einer videobasierten Untersuchung Antworten gesucht, die im Beitrag kurz vorgestellt werden.
Anotace česky
I v České republice se němčina stává typickým tzv. terciárním jazykem, který je ve školním prostředí vyučován jako druhý cizí zpravidla po angličtině. Tato specifická jazyková konstelace vyžaduje i specifický didakticko-metodický koncept, který představuje didaktika druhého cizího jazyka tzv. terciární didaktika. V příspěvku je představen design empirického výzkumu, který s využitím metody video studie zjišťuje, zda a do jaké míry jsou principy terciární didaktiky cizích jazyků uplatňovány v procesech učení a vyučování němčiny jako druhého jazyka v českých základních školách.
Anotace anglicky
Even in the Czech Republic German is a typical tertiary language that is usually learned after English as a second language. This language constellation requires a different methodological concept provided by the tertiary language didactics. The paper presents a research design using the method of video study to find out if, or to what extent the principles of tertiary language methodology in teaching German as a second language classes are reflected in the teaching and learning processes in the Czech primary schools.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 09:47