Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht
JANÍKOVÁ, Věra a Miroslav JANÍK. Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht. In Oliver Holz, Renate Seebauer. Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education. 1. vyd. Hamburg: Kovač, 2012, s. 180-190. ISBN 978-3-8300-6422-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht |
Název česky | Videostudie jako výzkumná metoda výuky druhého cizího jazyka |
Název anglicky | Video study as a research method in tertiary language teaching |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Hamburg, Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education, od s. 180-190, 11 s. 2012. |
Nakladatel | Kovač |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Německo |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/12:00057970 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-8300-6422-0 |
Klíčová slova česky | výuka cizích jazyků; terciární didaktika cizích jazyků; videostudie |
Klíčová slova anglicky | foreign language learning and teaching; tertiary language methodology; video study |
Změnil | Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 5. 3. 2013 20:48. |
Anotace |
---|
Auch in der Tschechischen Republik wird Deutsch zu einer typischen Tertiärsprache, die in der Regel nach Englisch als erster Fremdsprache gelernt wird. Diese spezielle Sprachenkonstellation erfordert ein anderes didaktisch-methodisches Konzept, das die sog. Tertiärsprachendidaktik bereitstellt. Auf die Fragen, ob und in wie weit die Prinzipien der Tertiärsprachendidaktik im schulischen Deutsch als zweite Fremdsprache-Unterricht in den Lehr- und Lernprozessen an den tschechischen Grundschulen reflektiert werden, werden mittels einer videobasierten Untersuchung Antworten gesucht, die im Beitrag kurz vorgestellt werden. |
Anotace česky |
---|
I v České republice se němčina stává typickým tzv. terciárním jazykem, který je ve školním prostředí vyučován jako druhý cizí zpravidla po angličtině. Tato specifická jazyková konstelace vyžaduje i specifický didakticko-metodický koncept, který představuje didaktika druhého cizího jazyka tzv. terciární didaktika. V příspěvku je představen design empirického výzkumu, který s využitím metody video studie zjišťuje, zda a do jaké míry jsou principy terciární didaktiky cizích jazyků uplatňovány v procesech učení a vyučování němčiny jako druhého jazyka v českých základních školách. |
Anotace anglicky |
---|
Even in the Czech Republic German is a typical tertiary language that is usually learned after English as a second language. This language constellation requires a different methodological concept provided by the tertiary language didactics. The paper presents a research design using the method of video study to find out if, or to what extent the principles of tertiary language methodology in teaching German as a second language classes are reflected in the teaching and learning processes in the Czech primary schools. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0321, projekt VaV | Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 21:20