D 2012

Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Fortbildung als Chance zur Qualitätsicherung des fremdsprachlichen Unterrichts

Název česky

Další vzdělávání jako příležitost pro zajišťování kvality cizojazyčné výuky

Název anglicky

Continuing Education as an Opportunity of Quality Assurance in Foreign Language Teaching

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Sankt Petersburg, Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext/ Current Trends in the Concepts and Strategies of Lifelong Learning, od s. 96-100, 5 s. 2012

Nakladatel

SPB APPO

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062447

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-5-7434-0614-2

Klíčová slova česky

celoživotní učení; další vzdělávání; učitel cizích jazyků; explorativní analýza

Klíčová slova anglicky

lifelong learning; continuing education; foreign language teacher; explorative analysis
Změněno: 15. 2. 2013 11:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Lebenslanges Lernen, als ein facettenreiches Konzept, schließt auch die Fortbildung in diversen Fachgebieten und Berufen mit ein, darunter auch im Lehrerberuf. Im Beitrag werden die Ergebnisse einer explorativen Analyse vorgestellt, die den aktuellen und gleichzeitig wenig zufriedenstellenden Ist-Stand der Fortbildung von Fremdsprachenlehrenden in der Tschechischen Republik darstellt, die als ein Instrument zur Qualitätssicherung des fremdsprachlichen Unterrichts betrachtet wird.

Česky

Celoživotní učení jako multidimenzionální koncept zahrnuje i oblast dalšího vzdělávání v různých oborech lidské činnosti, k nimž patří i učitelské povolání. V příspěvku jsou představeny výsledky explorativní analýzy, které poukazují na neuspokojivý aktuální stav v oblasti dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků v České republice, které je vnímáno jako jeden z důležitých nástrojů pro udržování kvality výuky cizích jazyků.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání