2012
Vybrané aspekty vývoje české publicistiky po roce 1989
BURGR, RudolfZákladní údaje
Originální název
Vybrané aspekty vývoje české publicistiky po roce 1989
Název anglicky
Selected Issues in the Development of Czech Opinion Journalism after 1989
Autoři
BURGR, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, od s. 57-87, 31 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00062460
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-5825-5
Klíčová slova česky
publicistika; žánr; rubrika; feature; story; editorial; diář; žánrová forma; autorský styl; formální znak
Klíčová slova anglicky
journalism; genre; column; feature; story; editorial; diary; genre form; the author's style; formal character
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2013 17:35, Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
V originále
Kapitola "Vybrané aspekty vývoje České publicistiky po roce 1989" popisuje dříve opomíjené a neznámé formy a inovace klasických žánrů, které se objevily v českém tisku. Mezi nejčastější z nich patří featue, story, editorial a zápisník. Například rubriku "Objev DNES" (Discovery) vycházející v magazínu MF DNES od roku 1993 lze považovat za zcela nový žánr. Autor uvádí, že rubriky s neobvyklými názvy utvářejí podobu časopisu a staly se marketingovým nástrojem.
Anglicky
Chapter “Selected Issues in the Development of Czech Opinion Journalism after 1989” describes the previously neglected and unknown forms and innovations of classical genres that appeared in the Czech press. The most common ones include the feature, story, editorial, and diary. For example, the column “Objev DNES” (A Discovery) published in the DNES magazine supplement from 1993 can be considered a brand new genre. The author observes that the number of columns with extraordinary titles express the effort to shape the magazine and become a marketing tool.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód MU |
|