C 2012

Vybrané aspekty vývoje české publicistiky po roce 1989

BURGR, Rudolf

Základní údaje

Originální název

Vybrané aspekty vývoje české publicistiky po roce 1989

Název anglicky

Selected Issues in the Development of Czech Opinion Journalism after 1989

Autoři

BURGR, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, od s. 57-87, 31 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00062460

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-5825-5

Klíčová slova česky

publicistika; žánr; rubrika; feature; story; editorial; diář; žánrová forma; autorský styl; formální znak

Klíčová slova anglicky

journalism; genre; column; feature; story; editorial; diary; genre form; the author's style; formal character

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2013 17:35, Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola "Vybrané aspekty vývoje České publicistiky po roce 1989" popisuje dříve opomíjené a neznámé formy a inovace klasických žánrů, které se objevily v českém tisku. Mezi nejčastější z nich patří featue, story, editorial a zápisník. Například rubriku "Objev DNES" (Discovery) vycházející v magazínu MF DNES od roku 1993 lze považovat za zcela nový žánr. Autor uvádí, že rubriky s neobvyklými názvy utvářejí podobu časopisu a staly se marketingovým nástrojem.

Anglicky

Chapter “Selected Issues in the Development of Czech Opinion Journalism after 1989” describes the previously neglected and unknown forms and innovations of classical genres that appeared in the Czech press. The most common ones include the feature, story, editorial, and diary. For example, the column “Objev DNES” (A Discovery) published in the DNES magazine supplement from 1993 can be considered a brand new genre. The author observes that the number of columns with extraordinary titles express the effort to shape the magazine and become a marketing tool.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód MU
Název: Inovace výuky na FSS MU - Katedra žurnalistiky (Akronym: Inovace pro praxi - žurnalistika)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace výuky na FSS MU - Katedra žurnalistiky, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání

Přiložené soubory