2012
Komiksy ve výuce chemie
TRNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Komiksy ve výuce chemie
Název česky
Komiksy ve výuce chemie
Název anglicky
Cartoons in Instruction of Chemistry
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Media4u Magazine, Hradec Králové, Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, 2012, 1214-9187
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062471
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
komiksy; výhody a nevýhody využití komiksů
Klíčová slova anglicky
cartoons; advantages and disadvantages of using cartoons
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2013 11:21, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Použití komiksů v oblasti vzdělávání, včetně výuky chemie, je stále více populární. Jejich grafická forma vyhovuje Net Generaci, která má vyšší vizuální gramotnost, a její členové jsou intuitivními vizuálními komunikátory. Snáze si tedy osvojují abstraktní pojmy, jestliže se pro jejich vysvětlení používají komiksy jako učební pomůcka. K vytvoření komiksů lze využít ICT. Na základě design-based výzkumu jsme zjistili, že využití komiksů zvyšuje efektivitu výuky. V návaznosti na tato zjištění přinášíme několik způsobů využití komiksů ve výuce chemie.
Anglicky
The use of cartoons is becoming more popular in education including instruction of chemistry. Their graphical form is suitable for the Net Generation that has the ability to read visual images and its members are intuitive visual communicators. So abstract concepts are often easier to grasp when cartoon is used as a teaching tool. ICT is being used to create cartoons. Based on the design-based research, we found that the use of cartoons increases the efficiency of educational process. Building on these findings, we bring several ways of using cartoons in teaching chemistry.