TORKAR, Gregor, Milan KUBIATKO a Barbara BAJD. Assessing pre-service teachers (dis)liking of some animal species. Journal of Baltic Science Education. 2012, roč. 11, č. 4, s. 393-402. ISSN 1648-3898.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Assessing pre-service teachers (dis)liking of some animal species
Autoři TORKAR, Gregor (705 Slovinsko), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí) a Barbara BAJD (705 Slovinsko).
Vydání Journal of Baltic Science Education, 2012, 1648-3898.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.444
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062492
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000312200400009
Klíčová slova anglicky animals; attitudes; biology education; experiences; pre-service; primary school education; teacher
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 23. 1. 2013 11:18.
Anotace
The purpose of this study was to investigate attitudes of students, in particular primary school and biology pre-service teachers, towards specific animals in order to determine principal reasons for (dis) liking them. The sample consisted of 309 university students. Two factors were extracted termed “pleasant animals” and “unpleasant animals”. “Unpleasant animals” were characterised by certain commonly perceived features such as being dirty, dangerous, distinctive and fear evoking while “pleasant animals” were typically beautiful, clean, pleasant to touch, intelligent and responsive. Students with more positive attitudes toward the Biology subject also expressed more positive attitudes toward animals, especially toward “unpleasant” animals. And students with more frequent exposure to natural environments had more positive attitudes to “pleasant animals”.
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 13:16