C 2012

Výuka ruského jazyka u žáků s dysgrafií jako specifickou poruchou učení

GRENAROVÁ, Renée

Základní údaje

Originální název

Výuka ruského jazyka u žáků s dysgrafií jako specifickou poruchou učení

Název česky

Výuka ruského jazyka u žáků s dysgrafií jako specifickou poruchou učení

Název anglicky

Russian language teaching of learners with dysgrahpia as a specific learning disability

Autoři

GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Grenarová, R., Vítková, M. (eds) Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu, od s. 88-125, 38 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062498

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6024-1

Klíčová slova česky

inkluzivní vyučování ruského jazyka; výzkum; specifická porucha učení; dysgrafie; žákl; učitel

Klíčová slova anglicky

inclusive teaching of Russian language; research; specific learning disability; dysgrahpia; pupil; teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 07:34, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola si klade za cíl prezentovat dílčí výsledky výzkumného projektu, zkoumající situaci v ruskojazyčné výuce u žáků s dysgrafií a poskytnout přehled o současných trendech ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v cizojazyčné výuce a ve vyučovacím procesu. Autorka se zaměřuje na výsledky výzkumu a proces vyučování ruštině na základní škole u žáků s dysgrafií. Kapitola přináší výsledky výzkumu, který autorka realizovala v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443.

Anglicky

The chapter aims to present the partial results of a research project investigating the situation in Russian language teaching to learners with dysgraphia and to provide an overview of current trends in the education of pupils with specific learning difficulties in foreign language teaching and learning. The autor focuses on the results of research and the process of Russian language teaching at primary schools with pupils with dysgraphia. The chapter brings the analysis of the results of an experimental qualitative research realized within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Vyuka_ruskeho_jazyk_a_u_zaku_s_dysgrafii_jako_specifickou_poruchou_uceni.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Zaci_se_SVP_v_cizojazycne_vyuce_obsah.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru