D 2012

Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení

HRBÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení

Název česky

Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Study supports for teaching people with learning disabilities

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 326-343, 18 s. 2012

Nakladatel

PAIDO

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062580

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5941-2

Klíčová slova česky

multimediální interaktivní distanční studijní opory; dynamicky vtvářené studijní a výukové opory; specifické poruchy učení; MyIMLE systém; studijní opory propojené s externími systémy; studijní opory s vnitřní inteligencí; efektivita výuky

Klíčová slova anglicky

Multi-medial interactive study materials; dynamically prepared study and teaching materials; specific learning disorders; MyIMLE system; study materials linked to external systems; study materials with inner intelligence; effectiveness of education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 10:03, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Již více než dvacet let se systematicky věnuji zkoumání způsobu využití multimediálních interaktivních distančních studijních opor v prezenční výuce i možnostem a způsobům tvorby distančních studijních opor s cílem zvýšit efektivitu výuky nejen lidí se specifickými poruchami učení (dále již jen SPU). Za tu dobu byla provedena řada na sebe navazujících dílčích výzkumných šetření, která přinesla mnoho zajímavých poznatků. Na základě uvedených zkoumání byl vyvinut MyIMLE systém, který umožňuje přímé propojení studijních opor s externími systémy. Pro efektivní tvorbu opor byla díky výsledkům výzkumů vytvořena metodika tvorby dynamických studijních a výukových opor s možností implementace vnitřní inteligence, která prošla počáteční pilotní testostováním. To vše přináši mnoho pozitivního a nové možnosti do výuky nejen osob s SPU.

Anglicky

I have researched the use of multi-medial interactive study materials for more than 20 years. Furthermore, I focused on possible ways of creating these materials to enhance the effectiveness of education of people with specific learning disorders and not only them. We have gained a lot of interesting data in a number of researches.Baseed on the findings, the MyIMLE system was developped. It allows to link study materials to external systems. We have prepared guidelines for effective creation of dynamic study and teaching materials thanks to the research outcomes and piloted them. It all brings a lot of positive impulses and new opportunities in education of students with SLD as well as without.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

sbornik_prispevku_2012.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru