2012
Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení
HRBÁČEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení
Název česky
Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Study supports for teaching people with learning disabilities
Autoři
HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 326-343, 18 s. 2012
Nakladatel
PAIDO
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062580
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5941-2
Klíčová slova česky
multimediální interaktivní distanční studijní opory; dynamicky vtvářené studijní a výukové opory; specifické poruchy učení; MyIMLE systém; studijní opory propojené s externími systémy; studijní opory s vnitřní inteligencí; efektivita výuky
Klíčová slova anglicky
Multi-medial interactive study materials; dynamically prepared study and teaching materials; specific learning disorders; MyIMLE system; study materials linked to external systems; study materials with inner intelligence; effectiveness of education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 10:03, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Již více než dvacet let se systematicky věnuji zkoumání způsobu využití multimediálních interaktivních distančních studijních opor v prezenční výuce i možnostem a způsobům tvorby distančních studijních opor s cílem zvýšit efektivitu výuky nejen lidí se specifickými poruchami učení (dále již jen SPU). Za tu dobu byla provedena řada na sebe navazujících dílčích výzkumných šetření, která přinesla mnoho zajímavých poznatků. Na základě uvedených zkoumání byl vyvinut MyIMLE systém, který umožňuje přímé propojení studijních opor s externími systémy. Pro efektivní tvorbu opor byla díky výsledkům výzkumů vytvořena metodika tvorby dynamických studijních a výukových opor s možností implementace vnitřní inteligence, která prošla počáteční pilotní testostováním. To vše přináši mnoho pozitivního a nové možnosti do výuky nejen osob s SPU.
Anglicky
I have researched the use of multi-medial interactive study materials for more than 20 years. Furthermore, I focused on possible ways of creating these materials to enhance the effectiveness of education of people with specific learning disorders and not only them. We have gained a lot of interesting data in a number of researches.Baseed on the findings, the MyIMLE system was developped. It allows to link study materials to external systems. We have prepared guidelines for effective creation of dynamic study and teaching materials thanks to the research outcomes and piloted them. It all brings a lot of positive impulses and new opportunities in education of students with SLD as well as without.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|