D 2012

Zvýšení efektivity výuky osob se specifickými poruchami učení využitím distančních opor v prezenční výuce

HRBÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Zvýšení efektivity výuky osob se specifickými poruchami učení využitím distančních opor v prezenční výuce

Název česky

Zvýšení efektivity výuky osob se specifickými poruchami učení využitím distančních opor v prezenční výuce

Název anglicky

Increase efficiency of teaching people with learning disabilities using distant learning supports in presence learning

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. od s. 344-360, 17 s. 2012

Nakladatel

PAIDO

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062581

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5941-2

Klíčová slova česky

multimediální interaktivní distanční studijní opory; specifické poruchy učení; způsob výuky; blendedlearning; zvýšení efektivity výuky

Klíčová slova anglicky

Multi-medial interactive study materials;specific learning disorders;blended learning;enhancing effectiveness of education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2013 10:09, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Již více než dvacet let se systematicky věnuji zkoumání způsobu využití multimediálních interaktivních distančních studijních opor v prezenční výuce i možnostem a způsobům tvorby distančních studijních opor s cílem zvýšit efektivitu výuky nejen lidí se specifickými poruchami učení (dále již jen SPU). Za tu dobu byla provedena řada na sebe navazujících dílčích výzkumných šetření, která přinesla mnoho zajímavých poznatků. Na jejich základě byla navržena a výzkumy ověřena metoda využití distančních studijních opor v prezenční výuce. Využití distančních opor v prezenční výuce, jak ukazují dosavadní výzkumy i praktické zkušenosti, přináší pozitivní reakce ze strany učitelů i samotných studujících. Rozsah článku neovoluje popsat všechna prováděná výzkumná šetření, která byla mimo jiné prováděna také v rámci různých diplomových prací na různých typech i stupních škol i se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Důležité je, že na jejich základě a díky nim mohla být vytvořena i ověřena zde popsaná metoda. Tato může být využívána na různých typech i stupních škol a je pozitivně využitelná pro osoby s SPU.

Anglicky

For more than twenty years has been systematically conducted researchees how the use of interactive multimedia study materials in full-time education and the possibilities and ways of creation of study materials to enhance teaching effectiveness not only of people with learning disabilities (the only SPU). During that time, a number of successive partial researches which brought many interesting findings. Based on these researches have been designed and tested method of using study materials in full-time education. The use of distance learning supports in full, as shown by current research and practical experience, delivering a positive response from the teachers and the learners themselves. The scope of Article neovoluje describe all of the research investigation, which was among others also performed in various theses on different types and levels of schools and with pupils with special educational needs. It is important that their basis and through them could be created and validated the method described here. This can be used in different types and levels of education and positively usable for people with learning disabilities.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

sbornik_prispevku_2012.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru