B 2012

Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis

FLAŠAR, Martin

Základní údaje

Originální název

Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis

Název anglicky

Poeme électronique. 1958. Le Corbusier - E. Varese - I. Xenakis

Autoři

FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Vyd. 1. Brno, 162 s. Spisy FF MU v Brně ; č. 409, 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00062604

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5945-0

Klíčová slova anglicky

multimedia; art; electronic music; Le Corbusier; Iannis Xenakis; Edgard Varese; Expo 1958; Poeme électronique

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2013 13:54, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

"Poeme électronique" byla jedním z prvních komplexních multimediálních děl, které důsledně využívalo řízeného pohybu elektroakustického materiálu v architektonickém prostoru. Pro prezentaci firmy Philips na Světové výstavě v Bruselu v r. 1958 jej připravila trojice umělců Le Corbusier, Edgard Varese a Iannis Xenakis. Označení Poeme électronique v této práci reprezentuje soubor uměleckých počinů v oblasti architektury, hudby a vizuálního umění, které s pavilonem Philips souvisely. Zvláštní pozornost je věnována osobnosti solitéra a průkopníka elektroakustické hudby Edgarda Varese. Ambicí předkládané publikace je sledování vývojových linií hlavních protagonistů protínajících interpretační rámec konstruovaný estetikami dobových uměleckých směrů a hnutí.

Anglicky

"Poeme électronique" was one of the first comprehensive multimedia works, which consistently used the handling of audio material in architectural space. This work was prepared by a trio of artists Le Corbusier, Edgard Varese and Iannis Xenakis for the presentation of the Philips company at the World Exhibition in Brussels in 1958. Poeme électronique is used in this book as a comprehensive term for a set of artistic acts associated with the Philips pavillion. A particular emphasis is placed on the personality of the solitaire and pioneer of electroacoustic music, Edgard Varese. The present publication attempts to trace the lines of the development of the three main protagonists intersecting an interpretive framework designed by the aesthetics of contemporary art groups and movements.