2012
Objev nové pevniny. Brněnská výstava gotického umění Moravy a Slezska 1935-1936 a Albert Kutal
SLAVÍČEK, LubomírZákladní údaje
Originální název
Objev nové pevniny. Brněnská výstava gotického umění Moravy a Slezska 1935-1936 a Albert Kutal
Název anglicky
Discovery of New Lands. The Brno Exhibition of Gothic Art of Moravia and Silesia 1935-1936 and Albert Kutal
Autoři
SLAVÍČEK, Lubomír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vyd. 1. Praha, Artem ad vitam : kniha k poctě Ivo Hlobila, od s. 580–599, 20 s. 2012
Nakladatel
Artefactum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00062656
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-86890-46-3
Klíčová slova česky
gotické umění Moravy a Slezska; výstavy umění; Albert Kutal; Mistr tzv. Rajhradského oltáře
Klíčová slova anglicky
Gothic art of Moravia and Silesia; art exhibitions; Albert Kutal; Master of the so called Rajhrad Altar
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2013 19:30, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek přibližuje zrod myšlenky na uspořádání výstavy gotického umění Moravy a Slezska v letech 1935 a 1936 a jednotlivé fáze odborné i organizační přípravy tohoto významného výstavního počinu. Pozornost věnuje zásadní úloze Alberta Kutala jako hlavního odborného garanta výstavy a přibližuje dobové kritické ohlasy, podle nichž výstava přispěla k objevení nové země na mapě dějin umění. A konečně připomíná také značný odborný přínos, který výstava představovala pro další poznání a zpracování fondu gotického umění na Moravě a ve Slezsku, jmenovitě pak díla Mistra tzv. Rajhradského oltáře.
Anglicky
The article describes the origin of the idea of the Brno exhibition of Gothic Art of Moravia and Silesia in 1935-1936 and the individual phases of the expert and organizational preparation among other things, the systematic research in situ. Attention is given to the essential role of Albert Kutal, the main expert authority of the project. The study also recaputilates numerous contemporary reactions, which mostly agreed on the opinion that the exhibition had contributed to the discovery of a new, so far unknown land on the map of Czech art history. Last but not least, the study reminds us of great professional contribution that the exhibition made to the future knowledge of and research in gothic art of Moravia and Silesia, in particular, the works of the Master of the so called Rajhrad Altar.