C 2012

Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou

HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou

Název anglicky

Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness

Autoři

HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 131-158, 28 s. 2012

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062672

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6044-9

Klíčová slova česky

dítě se sluchovým postižením; dítě s hluchoslepotou; předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; mateřská škola pro sluchově postižené; inkluzivní vzdělávání; speciálně pedagogické centrum; rodiče,;sluchadlo; kochleární implantát

Klíčová slova anglicky

child with hearing impairment; child with deafblindness; preschool education; Framework Educational Programme for Preschool Education; nursery school for hearing impaired; inclusive education; counseling centre; parents; hearing aids; cochlear implant

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 10:46, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. V závěru textu je uveden konkrétní příklad dítěte s hluchoslepotou. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace.

Anglicky

The chapter is focused on education of preschool children with hearing impairment and preschool children with deafblindness. It offers a detailed description of the work of counseling centres for hearing impaired and conseling centres for visually impaired and kindergartens for hearing impaired. In the end of the chapter case study of child with deafblindness. The aim of the chapter is to show the importance and specifics of preschool education of children with hearing impairment and preschool children with deafblindness.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

2013_predskolka_bartonova_bytesnikova.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Text_-_MS_-_Dolezalova__Hricova_27.4..doc
Požádat o autorskou verzi souboru