2012
Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou
HRICOVÁ, Lenka a Lenka DOLEŽALOVÁZákladní údaje
Originální název
Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou
Název anglicky
Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness
Autoři
HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs, od s. 131-158, 28 s. 2012
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062672
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6044-9
Klíčová slova česky
dítě se sluchovým postižením; dítě s hluchoslepotou; předškolní vzdělávání; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; mateřská škola pro sluchově postižené; inkluzivní vzdělávání; speciálně pedagogické centrum; rodiče,;sluchadlo; kochleární implantát
Klíčová slova anglicky
child with hearing impairment; child with deafblindness; preschool education; Framework Educational Programme for Preschool Education; nursery school for hearing impaired; inclusive education; counseling centre; parents; hearing aids; cochlear implant
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 10:46, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. V závěru textu je uveden konkrétní příklad dítěte s hluchoslepotou. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace.
Anglicky
The chapter is focused on education of preschool children with hearing impairment and preschool children with deafblindness. It offers a detailed description of the work of counseling centres for hearing impaired and conseling centres for visually impaired and kindergartens for hearing impaired. In the end of the chapter case study of child with deafblindness. The aim of the chapter is to show the importance and specifics of preschool education of children with hearing impairment and preschool children with deafblindness.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|