C 2012

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru.

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru.

Název česky

Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru.

Název anglicky

Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education – the Sixth Year of the Research Project.

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 13-25, 13 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

žák; speciálně vzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); školní vzdělávací program (ŠVP); inkluzivní vzdělávání; inkluzivní didaktika; výzkumné týmy výzkumného záměru

Klíčová slova anglicky

pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; inclusive didactics; research team

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2013 18:49, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum základní, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ diferencuje metodologicky do oblastí, které jsou identické se subproblémy VZ. VZ je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními potřebami (SVP) v základní škole s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.

Anglicky

The research project “Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education” (FEP BE) is basic, long term, and intensive research. From the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research is carried out as a qualitative research within the monographic procedure; its result is an episteme for the empirical research. The main objective is to formulate the theoretical foundations of the problem, carry out the analysis of available materials and produce comparative studies with foreign countries. The research will be methodologically diversified into areas that are identical with the research sub-problems within the statistical procedure. This part of the research will be conducted according to the operationalisation of the goals of each research area. Proposals and actions will be determined. This research project is proposed for the years 2007-2013. The study is a systematic creative activity in the areas of inclusion of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes are presented at conferences and in publications.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání