ZAPLETAL, Miloš. Disparita funkcí hudby ve "veristickém" filmu : Hoří má panenko. In Batistová, Anna. Hoří, má panenko : Barevná komedie, v níž se tancuje, krade a hasí. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2012, s. 108-129. ISBN 978-80-7004-150-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Disparita funkcí hudby ve "veristickém" filmu : Hoří má panenko
Název anglicky Disparity of functions of music in "veristic" film : The Firemen's Ball
Autoři ZAPLETAL, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vyd. 1. Praha, Hoří, má panenko : Barevná komedie, v níž se tancuje, krade a hasí, od s. 108-129, 22 s. 2012.
Nakladatel Národní filmový archiv
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00062727
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7004-150-5
Klíčová slova anglicky film music; musical analysis; neoformalism; structuralism; functions of art
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Miloš Zapletal, Ph.D., učo 207024. Změněno: 9. 10. 2013 19:55.
Anotace
Filmem Hoří, má panenko byla zakončena čtyřletá cesta Miloše Formana za realistickým, nebo "veristickým" filmem. Tento film je zároveň artefaktem dokumentujícím jednu ze svébytných poloh, do kterých se dostala ta pomyslná linie československého filmu, která nejvíce tíhla k autenticitě, "filmu-pravdě" apod. Tato studie ukazuje prostřednictvím strukturní analýzy, jak do jedné konkrétní realizace "veristické" koncepce zapadala filmová hudba; jejím cílem je vysvětlit, jaké funkce náležejí hudbě v systému tohoto filmu. Studie je příspěvkem k dějinám filmového stylu, konkrétně k problematice usazování stylistických konvencí v české kinematografii 60. let.
Anotace anglicky
This study brings neo-formalist analysis of functions of music in the film The Firemen's Ball. Chosen methodological approach (based especially on works by David Bordwell, Kristin Thompson and Czech structuralists) synthesises former structuralist attitudes and contains advisable theoretical tools for this kind of analysis. This paper is a contribution to the history of style of Czech cinematography of the 1960s.
Návaznosti
MUNI/A/0927/2009, interní kód MUNázev: Osobnosti a instituce české hudební kultury. Pramenný výzkum k přípravě hesel pro Český hudební slovník osob a institucí.
Investor: Masarykova univerzita, Osobnosti a instituce české hudební kultury. Pramenný výzkum k přípravě hesel pro Český hudební slovník osob a institucí., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 23:05